Onder de sterren van Montpellier

Esther 02 januari 2020 Auteur
Samenvatting:

Cleo wil het liefst ver weg van de roddels die haar achtervolgen. De kans om een paar maanden naar Zuid-Frankrijk te gaan, grijpt ze dan ook met twee handen aan. Ondanks haar verlangen om onzichtbaar te blijven, is een ontmoeting met de aantrekkelijke Luc onvermijdelijk: deze Fransman woont pal naast het huis waar Cleo verblijft. Ze voelt zich op haar gemak bij hem en geeft zich steeds meer bloot. Maar is haar vertrouwen in hem wel terecht? Luc, die eigenlijk niet zit te wachten op gezelschap, schiet Cleo in nood steeds te hulp. Hiermee slaat hij een weg in die hem voor belangrijke keuzes stelt. Wat moet hij wanneer hij beseft dat hij bij Cleo geen kans zal maken als ze erachter komt wie hij daadwerkelijk is? '

"Onder de sterren van Montpellier" is een meeslepend liefdesverhaal waarbij angst, onzekerheid en vertrouwen belangrijke sleutelwoorden zijn. Het verhaal is, zoals ik uit een ander boek van Marina al ken goed opgebouwd qua tijd en perspectief en ook in dit verhaal is het plot mooi en is het verhaal geschreven met een heldere schrijfstijl. Verschillende situaties zag ik letterlijk voor mijn geestesoog. Marina heeft een trefzekere stijl en ze weet hoe ze een boodschap in een goed verhaal moet verpakken. Laat angst niet de overhand hebben in je leven is een zin die in mijn hoofd blijft spelen. Chapeau Marina ik ben alweer onder de indruk. En.. het is mijn eerst gelezen boek in 2020.
Ik heb het boek 5 sterren gegeven en raad het zeker aan bij mensen die houden van een feelgood roman of zomaar heerlijk wat loze uurtjes weglezen op de bank.
Ik weet zeker dat je net als ik als je er een keer in begonnen bent niet zult willen wegleggen.
Waar ik bij "Meer dan ooit" mijn tempo moest aanpassen in verband met een leesclub kon ik nu doen wat ik het liefste wilde. Het boek verslinden en uitlezen. Geen regel missen!
Voor jou beste lezer, mijn recensie, de eerste van 2020 van Marina Folkers "Onder de sterren" met als sleutelwoord " Confiance" Waarom? Ontdek dat zelf maar...

Meer recensies van Esther