Amalia

Esther 22 november 2021 Auteur
Amalia heb ik altijd een sympathieke dame gevonden en hetzelfde geldt ook voor Claudia de Breij. Toen ik zag dat er een boek kwam van Amalia geschreven door Claudia betekende dit maar een ding: Zo snel als ik kon naar de boekwinkel een bericht schrijven omdat dit boek niet aan mij mocht ontglippen. En zo geschiedde het vandaag dat ik dit boek in de handen kreeg. En, in 1 adem uit las.

De voorkant van het boek bevat een mooie foto van de jonge tiener Amalia. Bij het voorwoord beschrijft Claudia treffend en beeldend maar ook op een soort quasi humoristische manier hoe deze samenwerking tot stand kwam. De inhoud: Een jong meisje die volkomen zichzelf kan blijven maar het stuur is van de Nederlandse bevolking.
Wat voor gevoel geeft je dat? Wat voor tiener is Amalia? Hoe is zij grootgebracht?
Voor mij is het duidelijk, het leven van Amalia is als een tekening waarvan de kantlijnen zijn gezet, maar de inhoud kleurt zij zelf.'
Amalia Catharina, jij zult een geweldige Koningin-Moeder worden voor ons land. Maar of de Nederlanders ook zo aardig zijn voor jou? Ik kan het je alleen maar gunnen, en hopen dat zij zien wat ik mocht lezen in dit boek: Liefde heeft jou gevormd.

Meer recensies van Esther