Fluisterende liefde

Esther 04 november 2019 Auteur
Nadat haar vriend de relatie heeft verbroken, vlucht Ilona naar La Palma en vindt daar troost in de armen van een andere man. Wanneer deze man haar ook laat vallen, keert ze gedesillusioneerd terug. Ze voelt zich afgedankt en weggegooid; ze besluit geen man meer aan te kijken. Tijdens een groepsreis naar Roemeniƫ ontdekt ze dat Boudewijn, de zwager van haar vriendin Rhodante, verliefd op haar is. Omdat ze niets van hem wil weten, probeert ze hem te ontlopen. Ze papt aan met de Roemeense Imre die een paar dagen met de groep doorbrengt. Maar als Imre vertrokken is, hangt Boudewijn weer om haar heen. Ilona heeft er schoon genoeg van en neemt een besluit. Wanneer Ilona woningruil doet met Rhodante, helpt Boudewijn mee met de verhuizing. Hij schenkt totaal geen aandacht aan haar maar in plaats van dat Ilona hier blij om is, frustreert het haar omdat ze pas een onthutsende ontdekking heeft gedaan...

Mateloos intrigerende titel vind ik "Fluisterende liefde." Het roept direct vraagtekens op. Waarom fluisteren...? Dan begin ik te lezen. Een vrij direct begin waarin allerlei verwikkelingen Ilona lijken te overvallen. Een relatie die zich op een vreemde manier laat eindigen, een vakantie die ze abrupt boekt, en daar dan ook nog een man die haar laat vallen als een baksteen en haar als lustobject gebruikt. Een vrij heftige start. Dan laat Ilona zich niet zo snel meer verleiden tot een romance en Boudewijn die het allemaal juist wel heel goed lijkt te bedoelen heeft het nakijken. Al met al een leuk boek voor een herfstachtige namiddag op de bank met een dekentje. Romantiek en drama wisselen elkaar af en in combinatie met een gemakkelijke schrijfstijl maken ze dat ik het boek zo uitgelezen heb.

Saskia bedankt dat ik jouw "Fluisterende liefde" mocht lezen!

Hartelijke groet,
Esther Scholten