"De Engelenmaker"

Esther 16 oktober 2019 Auteur
"De engelenmaker' van Stefan Brijs is een psychologisch verhaal over geloof en wetenschap, werkelijkheid en verbeelding, macht en onmacht, zin en onzin. Een roman waarin iedereen naar de waarheid op zoek is en uiteindelijk alleen zijn eigen waarheid vindt en gelooft.
Na een periode van bijna twintig jaar afwezigheid keert Dokter Victor Hoppe terug naar zijn geboortedorp Wolfheim. De bekrompen dorpelingen reageren argwanend op zijn komst, zeker als blijkt dat hij drie kinderen van een paar weken oud bij zich heeft, die zelden te zien zijn. Dat voedt de geruchten en langzaam groeit het vermoeden dat ze ernstig ziek zijn. Er blijkt meer aan de hand, niet alleen met de kinderen, maar ook met de dokter zelf, die, gegijzeld door zijn verleden, een beslissing neemt die hem onsterfelijkheid moet bezorgen.

"De Engelenmaker" is een psychologisch goed opgebouwd verhaal waar je in een keer in verzand bijna het einde niet wilt lezen. Je vermoed het, je verwacht het, en toch hoop je, tegen beter weten in, iets anders. Een boek waarbij je bijna je handen voor je ogen slaat. De personages zijn fenomenaal opgebouwd. Het heeft alles in zich om weggezet te worden als een literaire thriller van psychologisch aard. Ik wil graag meer lezen van deze schrijver die wat mij betreft een knap staaltje vakwerk schept.

"De Engelenmaker" voor herfstachtige avonden, winterse taferelen en zomermiddagen. Het maakt niet uit in welk seizoen je zit. Zolang je verbeelding maar spreekt..!

Op naar meer van Stefan..

Meer recensies van Esther