"Nou even niets"

Esther 28 september 2019 Auteur
Recensie voor het boek “Nu even niets” van Helen Workala

Samenvatting:
Aan de hand van korte verhalen wordt de lezer uitgenodigd om even te ontsnappen aan de hectiek van alledag. Door stil te staan in het moment ontdekt de lezer een nieuwe wereld van het "nou even niets'. Dat die wereld dichterbij is dan we denken schetst de auteur aan de hand van belevenissen van alledag. Op komische, ontroerende en beschouwende wijze zoomt zij in op de ogenschijnlijk onbelangrijke, onzichtbare of pijnlijke facetten van het leven. De auteur neemt de lezer mee in haar lichte verteltrant en pakkend tempo en weet de sfeer en dynamiek met een mooi woordgebruik treffend neer te zetten. De verhalen schetsen de grootsheid van het leven in de hele kleine, maar kostbare momenten van elke dag. De auteur daagt hiermee de lezer uit om zichzelf die rijkdom van het (schijnbaar) "niets' eigen te maken en zich erover te blijven verwonderen. Het boek is inspirerend, relativerend, troostend en eerlijk, vol grappige en herkenbare anekdotes uit de prachtige setting die we "leven' noemen.

Korte verhalen over ditjes en datjes, alles en niets. De onderwerpen van de verhaaltjes zijn o zo herkenbaar soms. De verhaaltjes zijn beeldend geschreven. Ik beleef het haast met de personen mee. Alsof je in de hoek staat mee te kijken. Het boek is luchtig en grappig geschreven en een welkome onderbreking van een lastige dag of een dag hard werken. Ik zou graag meer lezen van deze schrijver.

Deze recensie is geschreven door Esther Scholten auteur van het boek “Liefde door scherven heen”

Meer recensies van Esther