"De kunst van het verdwijnen"

Esther 03 december 2019 Auteur
Samenvatting: De kunst van het verdwijnen van Sarah Domogala is een rauw en eerlijk boek over haar geest, lichaam en ziel die opgebrand raken door, ja waardoor eigenlijk..?

Als Sarah dertien is gaan haar ouders plotsklaps uit elkaar en stort alles wat veilig scheen te zijn voor haar ogen in. Dit is het moment waarop ze het voor het eerst voelt, de paniek. Ze probeert haar groeiende angsten in toom te houden door te verhuizen en de beste regisseur te worden die er bestaat, en ze werpt zich met overgave in het glamourleven.

Op haar zesentwintigste stort ze echter helemaal in terwijl ze ogenschijnlijk alles mee heeft. In de stilte die volgt gaat ze op zoek naar de ontrafeling van dit alles.
Met een verpletterend inzicht tekent Sarah een intiem portret waarin mogelijk velen zich zullen herkennen. De kunst van het verdwijnen gaat over wie we zijn, en wat ons verbindt. En over hoe we ons hoofd boven water houden in deze alles en toch niets zeggende tijd. Want, wie ben je nu eigenlijk?

"De kunst van het verdwijnen" is een diep verhaal over de alles en nietszeggendheid van deze wereld en hoe deze je kan opslurpen. Maar ook hoe deze je de weg kan wijzen naar wie je werkelijk bent. Het is een allesbehalve oppervlakkig boek die je meeneemt naar de krochten van de menselijke geest en diens onvolkomenheden. Ik vind het boek geweldig opgebouwd, een goed plot hebben en een perfecte spanningsboog. De paniekaanvallen zijn magnifiek omschreven. Het is alsof je erbij bent.
De omschrijving van de echte en schijnwereld en de invloed daarvan op wie je bent zijn van deze tijd.
Sterk boek en daarom, vijf sterren.

Hebban bedankt voor dit boek op de tweede dag van de Adventskalender!

Meer recensies van Esther