"Het vijfde zegel" Ted Dekker

Esther 28 november 2019 Auteur
Samenvatting: In "Nummer 49' heeft Rachelle drie van de vijf Zegels van Waarheid gevonden en haar woonplaats Eden bevrijd. Nu is het de beurt aan de rest van de wereld. Ze gaat op zoek naar het Vierde en Vijfde Zegel voordat het rijk van de Mystici wordt vernietigd. De Mystici zeggen dat er geen verdediging mogelijk is tegen het Vijfde Zegel, maar Rachelles zoektocht om de mensheid te redden gaat voor. De klok tikt; het einde nadert.

Het vijfde zegel is een boek zou kunnen werken als een eyeopener. Andere aarde/ deze aarde. De vijf zegels. Ted heeft een gave. Toch vond ik het ook een boek die minder spannend was dan "Nummer 49" Ik vond de verhaal soms wat teveel omzwervingen bevatten. Ik werd er een beetje moe van omdat je teveel moet nadenken hoe het nu allemaal zit. Het is wat mij betreft geen boek die je in een namiddag even lekker uitleest.
Desalniettemin is het ook een boek met een diepe laag.

De personages zijn goed opgebouwd en uitgediept. Het boek is waarheidsgetrouw. Enige nadeel vind ik dat er zoveel omzwervingen in zitten dat je tenzij je goed leest de draad kwijt raakt.
Alles met elkaar, ik vind "Nummer 49" beter. Toch vind ik Ted Dekker een meester schrijver en een visionair. Een man met een boodschap!

Ik zie uit naar meer van Ted. Meer ook van dit soort boeken. Ik ben er klaar voor Ted!

Meer recensies van Esther