In Ted Dekkers nieuwe thriller 'Hacker' is de hoofdrol weggelegd voor de zeventienjarige briljante programmeur Nyah. Wanneer haar familie betrokken raakt bij een heftig ongeluk, heeft ze haar skills hard nodig om het leven van haar moeder te redden met een dure experimentele hersenoperatie. Nyah kan veel geld verdienen met het kraken van de firewalls van wereldbedrijven. Maar een van haar klussen loopt uit de hand en dwingt haar te vluchten. Ze vlucht naar een onmogelijke realiteit, die nooit had mogen bestaan, maar dat toch doet. Kan Nyah haar moeder nog redden?
Ted Dekker schrijft thrillers die de lezer meeslepen in een raadselachtige andere wereld. 'Hacker' is een zijdelings vervolg op 'Exit' en 'Water walker', maar kan ook prima los gelezen worden.

Wat moet je doen als je er nog maar een lid uit je gezin over is en je wilt haar koste wat kost redden? Geen grenzen kent de liefde, zo ook in dit verhaal. Maar, het verhaal wordt boven zichzelf en de wetenschap uitgetild want, wat zijn grenzen nu eigenlijk? Bestaan ze feitelijk wel of zijn het geschapen illusies? Ted Dekker is een meester in het beeldend maken van het bovennatuurlijke. Maar wel op een manier waardoor je je helemaal inleeft. Het was alsof ik over de schouder van de hoofdpersonages mee kon kijken. Hacken momenteel een onderwerp dat veelbesproken wordt. Maar wat nu als het niet over machines maar over mensen gaat? Dilemmas, conflicten en onverwachte wendingen een goed plot en een wisselend perspectief dat goed is uitgewerkt. Ted Dekker, ik heb je boek "Hacker" graag gelezen!

Deze recensie is geschreven door Esther Scholten
auteur van het boek "Liefde door scherven heen"

Reacties op: Hacker- Ted Dekker

Hacker - Ted Dekker
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,99 Bestel het e-book € 9,99