"de P.S I love you club"

Esther 06 november 2019 Auteur
De P.S. I Love You Club is het vervolg op de wereldwijde bestseller P.S. I Love You van Cecelia Ahern. Een verhaal dat de harten van lezers wereldwijd veroverde.

Samenvatting: Wanneer Holly Kennedy naar aanleiding van een podcast waaraan ze haar deelneming heeft verleend wordt benaderd door de P.S. I Love You Club wordt haar leven nogmaals op zijn kop gezet. Geïnspireerd door de brieven van Holly's overleden man wil de club dat Holly hen helpt met het schrijven van hun eigen afscheidsbrieven.
Als Holly één ding niet wil, is het teruggaan naar het verdriet van toen. De tijd van rouw is voor haar nog niet voorbij. Toch gaat ze naar een bijeenkomst van de club en dat blijft niet zonder gevolgden. Holly leert leden van de club kennen en ze beseft dat wanneer je van iemand houdt, er altijd nog iets te zeggen valt.

Ontroerend, verdrietig, geweldig en uniek. Zomaar even wat woorden die mij te binnen schieten wanneer ik "De P.S I love you club" dichtsla. En wat vind ik het jammer dat het boek uit is. Ik ben echt geraakt. Wat een talent heeft deze schrijfster, wat een inbeeldingskracht! Ik moest het boek een paar keer wegleggen omdat het mij zozeer ontroerde. Ik heb hem werkelijk verslonden! De personages leven op je netvlies en het verhaal kan ik mij zo levensecht voorstellen dat ik haast op de bagagedrager van Holly lijk te zitten. Wat een boek, wat een avontuur!

Ik beoordeel het boek met 5 sterren omdat het zo tot mijn verbeelding spreekt en het zo uniek is. Ik vindt het werkelijk een geweldig boek op meerdere vlakken en raad het dan ook van harte aan...!

Over de schrijfster vind ik dit op het world wide web:
Cecelia Ahern, dochter van de Ierse ministerpresident, studeerde journalistiek en mediacommunicatie voordat ze aan haar schrijfcarrière begon. Ze debuteerde op 22-jarige leeftijd met de roman PS: Ik hou van je, die werd genomineerd voor de beste nieuwkomer 2004/2005 op de British Book Awards. Het boek groeide uit tot een ware bestseller: het is uitgegeven in 55 landen en het boek is inmiddels verfilmd met Hilary Swank en Gerard Butler in de hoofdrol. Ook heeft Cecelia als producer (en bedenker) van de Amerikaanse televisieserie Samantha Who? gewerkt.

Meer recensies van Esther