"Vlinderdans"

Esther 27 september 2019 Auteur
Recensie voor “Vlinderdans” uit de hand van auteur Marijke van Dijk
Samenvatting:
In Vlinderdans gaat Ryan Arlington de strijd aan om de voogdij over zijn dochter Emily te behouden. Om de relatie met zijn nanny voor de buitenwereld te verbloemen, verbergt hij zich weer achter zijn koele façade. Hulp uit onverwachte hoek zou hem weleens tot redding kunnen zijn. Maar is Ryan wel bereid om deze te accepteren? Hoewel Ellen haar liefde voor Ryan heeft verklaard, kampt ze nog steeds met angsten uit haar verleden. Ryan doet er alles aan om Ellen van die angst te bevrijden maar beseft niet dat zijn inmenging juist het tegenovergestelde
bewerkstelligt. Lukt het Ellen om eindelijk haar vleugels uit te slaan of kruipt ze weer terug in haar zelfgesponnen cocon? Vlinderdans is het slot van de Vlinderdans trilogie. Een boeiende trilogie waarin de lezer wordt meegezogen in het meeslepend verhaal over liefde, vergeving en herstel. Andere delen zijn “Gebroken Cocon (deel 1) en Gerafelde Vleugel (deel 2).”

Een meeslepende verhaallijn met een opgebouwde spanning. Ook dit deel was weer razendsnel gelezen. Boeiend vind ik de personages. Jammer vind ik het dat zij snel overgaan tot vergeving, dit proces zou wat mij betreft uitvoeriger beschreven mogen worden. Jammer vind ik dat de verschillende delen niet ook uit verschillende perspectieven beschreven zijn. Desalniettemin nam het verhaal mij van deel een tot drie bij de hand alsof het zich voor mijn eigen ogen afspeelde. Ik vind de titels en de covers heel sprekend en ook de naam Vlinderdans heel mooi, verwijzend naar het proces van rups naar vlinder. Ik lees de boeken van Marijke erg graag en beveel deze daarom van harte aan. Voor wie graag een paar dagen met een deken en een kop thee op de bank zit is dit een must-read.

Meer recensies van Esther