"Kerst op Carnton"

Esther 02 december 2019 Auteur
Samenvatting:

In de nadagen van de Amerikaanse burgeroorlog ontdekken een gewonde soldaat en een behoeftige weduwe de ware betekenis van Kerstmis - en van opofferende liefde.
Aletta Prescott, onlangs weduwe geworden, worstelt om in het leven overeind te blijven samen met haar zes jaar oude zoon. Terwijl de bank haar huis dreigt te ontruimen, biedt een toevallige ontmoeting met een gewonde soldaat een nieuwe kans – en vriendschap. Maar kan Aletta deze man vertrouwen?
Captain Jake Winston, een gerespecteerde Zuidelijke scherpschutter, kreeg een hoofdwond in de Slag bij Chickamauga. Jake is bang daardoor niet alleen zijn grootste vaardigheid te verliezen, maar ook zijn identiteit. Terwijl hij geneest, wordt hem bevolen om te helpen bij een lokale veiling voor vrouwen. Hij protesteert respectvol tegen het klusje, maar orders zijn orders, en hij ontdekt al snel dat de groep dames – in het bijzonder één – veel meer is dan waar hij op had gerekend.

Een vlot leesbaar verhaal waarvan ik zelf meer had verwacht dan de titel en de cover deden vermoedden. Of misschien moet ik zeggen gehoopt.
Ik vond de snelheid waarmee Aletta een nieuwe man krijgt en haar zaken op de rit krijgt heel wonderlijk, misschien zelfs wat surrealistisch voor de tijd waarin het boek zich afspeelt. Of is dit van alle tijden en juist een vertekend beeld? Ik weet het niet maar wat ik wel weet is dat het een goed boek is om zomaar gedachteloos wat uurtjes weg te lezen. Op zich prima, maar een hoogstandje vind ik het niet. Daarom drie sterren voor "Kerst op Carnton"

Meer recensies van Esther