"Missie"

Esther 27 september 2019 Auteur
Recensie voor het boek “Missie “ van auteur Mirjam Kooiman

Samenvatting:
Lisa ontmoet in de kerk van haar woonplaats een hele leuke jongen. Waar ze hiervoor nog niet eerder zo verliefd geweest is komt ze er na een vakantie bij haar familie in Spanje achter dat deze jongen,Nils wel echt in haar hart zit. Ze krijgt verkering en wil het liefst elk moment van de dag samen zijn. Ze zitten vol plannen en zijn tot over hun oren verliefd. Ze krijgen verkering en willen het liefst elk moment van de dag samen zijn. Maar dan komt er een brief die een dikke streep door hun plannen zet. Nils moet op missie naar Uruzgan. Vier spannende maanden breken aan. In deze maanden probeert Lisa zoveel mogelijk contact te hebben met Nils. Daarnaast is ze druk met haar stage voor het afstuderen als juf in groep zeven. Ze moet hard aan de slag met de kritiek van haar stagebegeleider. Met de kinderen heeft ze al snel een goede band. Zonder het te weten helpen deze kinderen door deze moeilijke periode heen. De missie echter verloopt niet zonder problemen.

Missie is een goed opgebouwde roman met een meeslepende verhaallijn. Personages zijn goed uitgebouwd en komen voor mij tot leven. Ik kon mij de gevoelens van deze mensen voorstellen en beleefde het verhaal mee. Ik vind het plot ook goed evenals het perspectief. Voor mij was het een boek die ik verslonden heb, hij leest gemakkelijk weg en je wilt gewoon doorlezen en weten hoe het verder gaat. Ik kijk ernaar uit om meer te lezen van deze schrijfster.

Meer recensies van Esther