Perfecte afsluiting van De Match-serie

Evelien 31 maart 2024
De perfecte match is het derde en (helaas) laatste deel van De match-trilogie van Linda Babel.

Vanaf de eerste bladzijde zat ik in het verhaal! Linda Babel heeft een vlotte, humoristische en beeldende schrijfstijl en dit in combinatie met de korte hoofdstukken maakte dat ik het verhaal niet kon wegleggen en er gewoon doorheen vloog!

De onhandige Nina, haar gescheiden zus Annet, beste vriendin Kristel en (de in mijn ogen bijna perfecte) buurman Leon met zijn donkere lokken en chocoladebruine ogen, zouden zomaar echte personen kunnen zijn die je dagelijks tegenkomt.
De onderlinge band tussen de personages is duidelijk en goed uitgewerkt.

Op een gegeven moment moest ik even een traantje wegvegen omdat iets wat Nina tegen Leon zei me heel erg raakte, en dit maakte bij mij een herinnering los. Ook heb ik meerdere keren hardop moeten lachen door de heerlijke humor.
Ik vind het altijd fijn als het een boek lukt mijn emoties te raken (zoals in dit verhaal lachen, een beetje verdriet en frustratie), omdat ik dan echt in het verhaal zit.

Kortom De perfecte match is weer een heerlijk tussendoortje dat mij geen moment heeft verveeld. Net als de twee voorgaande delen
De matchmaker en Mismatch is ook De perfecte match zeker een aanrader voor lezers die houden van een leuk kort feelgood verhaal.

Met De perfecte match is de Match-serie PERFECT afgerond.

Is ook verschenen op Instagram
@lientjes_boekenwereldje