De vrouw in de scherven - Naomi de Meer

Evelien 25 april 2024
Nadat eind vorig jaar haar eerste novelle "De vrouw die moord riep" is verschenen, was het afgelopen zondag de beurt aan "De vrouw in de scherven"! Het is Naomi de Meer ook nu weer gelukt om een volwaardige thriller neer te zetten in maar 100 pagina's!

Erg leuk dat dit boek om Evi draait, die we hebben leren kennen in "De vrouw die moord riep".

Psycholoog Evi Meinen heeft haar eigen praktijk Nieuwe Hoop opgezet, maar deze loopt helaas nog niet zo goed. Ze krijgt het advies om haar assistente en beste vriendin Noor te ontslaan, maar daar wil ze niets van weten. Als ze een nieuwe cliënt krijgt, is deze dan ook van harte welkom.

Cliënte Juliët van Loon heeft last van eisoptrofobie (angst voor spiegels). Na een aantal behandelingen lijkt het beter te gaan en wordt Juliët weer wat positiever over de toekomst. Maar dan sterft ze plotseling...

Naomi de Meer heeft een vlotte schrijfstijl en weet mijn aandacht vast te houden. Vanaf de eerste bladzijde zat ik in het verhaal en vloog er doorheen. Het wordt verteld vanuit het perspectief van Evi, met af en toe een uitstapje naar het verleden van Juliët.

Ik had redelijk snel een vermoeden hoe het zat, en dit bleek te kloppen. Maar ondanks dat, heb ik toch erg genoten van dit heerlijke tussendoortje!

Op één moment had ik echt zoiets van 'Nee Naomi!!! Waarom!?!' (ik leef me gewoon een beetje teveel in)...

Kortom De vrouw in de scherven van Naomi de Meer is zeker een aanrader voor iedereen die houdt van korte verhalen en spannende thrillers!

Note: Het is niet noodzakelijk om "De vrouw die moord riep" eerst te lezen, maar het is natuurlijk wel leuker omdat je dan weet met welk trauma Evi te dealen heeft.

Meer recensies van Evelien