Boeiend van begin tot eind

Evelien 05 mei 2024
Ellen is docent en counselor op de middelbare school. De band tussen Ellen en haar puberzoon Mick is niet al te best en als ze onverhoopt ook nog mee moet met kamp naar Texel, neemt Mick haar dit niet in dank af.

Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van Ellen en wordt af en toe afgewisseld door Wout, één van de leden van de vriendengroep van Mick. De personages zijn goed uitgewerkt, vooral Ellen en Wout leren we goed kennen. Het verhaal zit goed in elkaar en heeft mijn aandacht van begin tot eind goed weten vast te houden. Ik vloog er gewoon doorheen.

Het duo Sophie Wester heeft een hele fijne en vlotte schrijfstijl. Ze weten moeiteloos maatschappelijke thema's aan te kaarten en te verwerken in een boeiend verhaal. Hoe ver ga je om je kind te beschermen, hoe ga je om met groepsdruk, hoe ver ben je bereid te gaan onder groepsdruk, hoeveel kan iemand aan voordat er een knop in diens hoofd omgaat met (in dit geval) fatale gevolgen?

Ik had al snel een vermoeden naar wie de dader zou kunnen zijn, maar dat nam niets weg van de spanning.

Het boek wordt op een prettige manier voorgelezen door Gaby Milder, die een fijne stem heeft om naar te luisteren. Ik heb zoals altijd geluisterd op luistersnelheid 1.25

Kortom, Schaduwkant is wat mij betreft zeker een aanrader voor lezers die houden van een goede psychologische thriller.

@lientjes_boekenwereldje

Meer recensies van Evelien