Leuk spannend tussendoortje

Evelien 07 mei 2024
In Hels paradijs van Lysanne Hoksbergen maken we kennis met de 40 jarige Julia. Julia lijkt het allemaal goed voor elkaar te hebben, ze is al 15 jaar samen met haar man Steven en samen hebben ze 3 kinderen Rick, Emma en Mees. Ze woont in een mooi huis, heeft een prachtige tuin met daarin een zwembad en een goede baan. Julia is echter getraumatiseerd door iets uit haar verleden. en als ze op hun tuinfeest iets vreemds doet, vindt Steven dat ze in therapie moet. Na een heftige gebeurtenis besluit Julia om er een paar dagen tussenuit te gaan naar de prachtige badplaats Marsa Alam in Egypte. Maar inplaats van tot rust te komen, gebeurt er daar iets vreselijks en het is nog maar de vraag of dit goedkomt...

Het verhaal speelt zich af in het heden met flashbacks naar het verleden, maar zonder verwarrend te worden. Het wordt verteld vanuit het perspectief van Julia, het laatste hoofdstuk door Femke.

Lysanne Hoksbergen heeft een fijne vlotte en beeldende schrijfstijl die mij meteen in het verhaal zoog, om niet meer los te laten tot de laatste punt! Het verhaal is goed afgerond, maar voor mijn gevoel toch ook weer niet omdat ik graag nog iets meer had gelezen van hoe nu verder (ik hou dit expres vaag omdat ik geen spoilers wil weggeven).

Kortom, ik heb mij prima vermaakt met Hels paradijs en het is wat mij betreft een aanrader voor lezers die houden van een kort maar spannend verhaal.

Ik geef het 3,5 ster maar omdat Hebban geen halve ster heeft, rond ik het hier af naar 4.

@lientjes_boekenwereldje

Meer recensies van Evelien