Geen gewoon avontuurtje - Cynthia Zwagemaker

Evelien 17 april 2024
Nadat Vivian haar beste maatje meneer Snorhaar heeft moeten laten inslapen, valt ze in een gat. Dat niemand in haar omgeving haar verdriet serieus lijkt te nemen helpt ook niet mee. Ze neemt ontslag, dumpt haar vriend Rogier na zijn zoveelste 'het is maar een kat' opmerking en ook is ze helemaal klaar met haar 3 vriendinnen. Ze besluit om in haar eentje op roadtrip te gaan in Amerika. Daar leert ze de aantrekkelijke Nederlandse Frank kennen.

Hoofdpersonage Vivian is goed uitgewerkt. Ik kon me heel goed in haar verdriet inleven. Ik kan mij persoonlijk altijd heel erg opwinden over het zinnetje 'het is maar een kat/hond/vogel...'! Wat voor de één 'maar een dier' is, is voor de ander een belangrijk en geliefd onderdeel van het gezin. Maar dit terzijde...

Frank leren we iets minder goed kennen, maar dat is geen probleem omdat het verhaal om Vivian draait.
Ik vind het altijd fijn als het een boek lukt mijn emoties te raken (zoals in dit verhaal een beetje verdriet en veel humor).

Cynthia Zwagemaker heeft een vlotte, humoristische en beeldende schrijfstijl. Dit in combinatie met de korte hoofdstukken maakte dat ik vanaf de eerste bladzijde in het verhaal zat en er gewoon doorheen vloog!

Kortom Geen gewoon avontuurtje is het eerste boek (novelle) dat ik van Cynthia Zwagemaker heb gelezen, en dit zal zeker niet de laatste zijn! Haar eerder verschenen novelle Hart voor de baas staat ondertussen ook op mijn telefoon.

Meer recensies van Evelien