Leuke thriller voor tussendoor

Evelien 10 maart 2024
Het duurde even voordat ik in het verhaal zat, maar toen dat eenmaal gebeurde kon ik niet meer stoppen met lezen.

Marisa Kuijk heeft een vlotte en beeldende schrijfstijl. Ze weet de personages zo te beschrijven dat ze echt lijken.

Aan het begin vond ik Saar niet echt een sympathiek personage, maar dat veranderde naarmate ik verder in het verhaal kwam. Wat Tom betreft bleef mijn mening echter onveranderd, wat een ontzettende droeftoeter!

Op advies van de relatietherapeut gaan Saar en Tom samen met hun dochtertje Lotte een weekje op vakantie. Tom lijkt er vanaf het begin al helemaal geen zin in te hebben. De dag na aankomst vertrekt hij alweer wegens een noodgeval op het werk. Ondanks dat Saar er in de eerste instantie van baalt, vermaken Lotte en zij zich prima.

Dan gebeurt er één van de ergste nachtmerries van een (goede) ouder/verzorger...

Terwijl ze in het zwemparadijs zijn, kijkt Saar èèn seconde een andere kant op en is Lotte verdwenen. Hoe kan het dat niemand heeft gezien wat er met Lotte is gebeurd!?!

De zoektocht naar Lotte start. Als door een gebeurtenis de verdenking van de politie zich naar Saar verschuift, gaat ze zelf op onderzoek uit.

-'Jij had gewoon beter op haar moeten letten! Ik had je ook nooit alleen met haar moeten laten! Je kunt nog niet eens je eigen kind in de gaten houden!' -

Het verhaal wordt vanuit het perspectief van Saar verteld en een aantal kleine stukjes uit het perspectief van de dader. Deze stukjes zijn in cursief gedrukt, dus het wordt niet verwarrend.

Ik bleef wel met de vraag zitten of Saar de politie heeft verteld over wat ze eerder had gevonden en het raam (ik hou dit expres vaag omdat ik geen spoilers wil weggeven).

Persoonlijk vond ik het niet een heel erg spannend verhaal, maar dat neemt niet weg dat Waan zeker een leuke korte thriller is voor tussendoor.

Meer recensies van Evelien