Onvoorwaardelijke vriendschap, romantiek en vertrouwen

Evelien 24 maart 2024
Mijn eerlijke mening: Wat een leuke nouvelle heeft Brigit Boelckens neergezet met Liefde op het eerste bericht!

We maken kennis met Natasha, een leuke vrouw van in de 30, werkt in de sociale advocatuur en die het helemaal prima vind om single te zijn. Toch?

Samen met haar twee beste vriendinnen Mascha (getrouwd en moeder van 2 zoontjes) en Sasha (weduwe) vormt ze het A-team. Elke donderdagavond zijn ze samen en één keer in het jaar gaan ze samen op vakantie. Dit jaar wordt het een roadtrip door Duitsland.

Laat daar nu een oude eikenboom staan met een eigen postadres! Volgens de verhalen zijn er door de jaren heen al honderd huwelijken gesloten door brieven naar de boom te sturen.

Het zaadje is geplant en als Natasha weer thuis is schrijft ze zonder medeweten van haar vriendinnen een brief aan de Bridegroom's oak in Duitsland, maar twijfelt dan of ze hem ook daadwerkelijk zal posten. Deze beslissing wordt haar echter uit handen genomen en ze kan niets anders doen dan in spanning afwachten of ze überhaupt bericht van iemand terug krijgt.
Zou haar droomman haar vinden?

Door de vlotte en beeldende schrijfstijl zat ik gelijk in het verhaal en vloog er doorheen.

De personages en hun onderlinge band zijn goed uitgewerkt.
Wat een toffe en onvoorwaardelijke vriendschap heeft Brigit Boelckens neergezet met het A-team!

En dan Ulrich die een echte lumbersnack blijkt te zijn! Een wat? Juist, ik heb in ieder geval weer iets geleerd, want net als Tas had ik er ook nog nooit van gehoord (al zegt dat ook niet zoveel, ik mis wel vaker iets)...

Het verhaal is goed afgerond al zou ik het helemaal niet erg vinden om een vervolg te lezen over Sasha of Natasha haar moeder die de liefde weer mogen vinden.

Kortom, Liefde op het eerste bericht is een leuk tussendoortje en zeker de moeite waard als je houd van korte feelgood verhalen!

Met dank aan @juul_deverhalenfabriek en de Verhalenfabriek voor het recensie exemplaar!

Meer recensies van Evelien