Hartje herfst - Nora Schenk

Evelien 01 mei 2024
Een boek waarin een boekenwinkel centraal staat, ik hou ervan! Alleen al daarom stond deze op mijn ellenlange lijst.

Vanaf de eerste bladzijde werd ik in het verhaal gezogen en heb het in één ruk uitgelezen. Vriendschap, romantiek, humor maar ook serieuze onderwerpen zoals dementie op vroege leeftijd en je dromen volgen of toch doen wat er van je word verwacht, komen aan bod. Ondanks deze serieuze onderwerpen blijft het verhaal toch lekker luchtig.

Nora Schenk heeft een humoristische, vlotte en beeldende schrijfstijl. Het is niet moeilijk om boekenwinkel Lectori Salutem voor me te zien. Ook de personages zouden zomaar echte mensen kunnen zijn. De piekerende Lizzy met een panic room in haar hoofd (zij doet me wat dat betreft stiekem een beetje aan mijzelf denken), de altijd optimistische Ikram (ik wil ook een Ikram), en dan de knappe Bram van wie Lizzy niet echt hoogte krijgt.

Af en toe deed het verhaal me een beetje denken aan de serie Good Witch (te zien op Netflix), wat ik persoonlijk wel leuk vond.

Kortom, ik vond 'Hartje herfst' een heerlijk tussendoortje, en ik heb er dan ook echt van genoten! Wat mij betreft zeker een aanrader voor lezers die houden van een echt feelgood verhaal. Ik kon gelukkig gelijk verder in het tweede deel 'Hartje zomer'!

Meer recensies van Evelien