Mooie thema's die helaas niet uit de verf komen

Feel-o-Sofie 06 juni 2022
Trigger waarschuwing: Alcoholverslaving, rouw, gescheiden ouders.

Het boek is geschreven vanuit twee perspectieven. Het eerste is dat van Isa. Zij heeft nadat haar broer is overleden in een auto ongeluk veel moeite met haar mentale gezondheid en kreeg daardoor een alcoholverslaving. Het tweede perspectief is van Gwen en zij worstelt met de scheiding van haar ouders. De twee meiden ontmoeten elkaar in groepstherapie en vinden veel steun bij elkaar. Terwijl ze aan hun eigen mentale gezondheid werken bloeit er een mooie relatie op tussen de twee.

Ik had hoge verwachtingen van dit boek en deze zijn helaas niet helemaal tegemoet gekomen. Naar mijn mening probeert dit boek te veel, waardoor de belangrijke thema’s, waaronder mentale gezondheid en een lesbische relatie, niet helemaal goed uit de verf komen.

Desalniettemin vond ik de boodschap van het verhaal zowel belangrijk als mooi en zou ik dit alsnog aanraden aan mensen die opzoek zijn naar een Nederlands LHBTI+ YA boek. Het verhaal bevat bijvoorbeeld een coming out scene die ik zelf erg mooi vond. Er zijn hier nog veel te weinig van en ik waardeer dat Kluitman hier aandacht aan besteedt.

Disclaimer: Ik heb dit boek gekregen van de uitgeverij. Mijn recensies bevatten altijd mijn eigen, oprechte meningen.

Lees mijn uitgebreide recensie op mijn website .

Meer recensies van Feel-o-Sofie