Sprookjesachtige sfeer, saai verhaal

Feel-o-Sofie 19 augustus 2022
Ik werd meteen in het verhaal gezogen en was onder de indruk van de sprookjesachtige wereld. Zo bevat deze wereld bijvoorbeeld kleine elfjes die bij mensen op hun hoed zitten en betoveren waardoor ze er mooier uitzien. Ook was ik blij verrast om te merken dat het boek losjes geïnspireerd is op Assepoester, want ik ben altijd benieuwd naar verschillende sprookjeshertellingen. Qua sfeer deed het boek me denken aan Een vloek zo eenzaam van Brigid Kemmermer.

Helaas vond ik het verhaal in de tweede helft van het boek behoorlijk inzakken. Ik verloor interesse in wat er allemaal aan de hand was. Dit is zo’n typisch fantasyboek waarbij het verhaal zich voor het grootste gedeelte afspeelt in een kasteel en het is altijd knap lastig om dat spannend te houden. Dat is in dit geval dan ook helaas niet helemaal gelukt.

Ik kreeg dit boek als recensie-exemplaar van de uitgeverij, mijn recensies bevatten mijn eigen en oprechte meningen.

Lees mijn uitgebreide recensie op mijn website .

Meer recensies van Feel-o-Sofie