Een zoektocht tot het einde

Femke96 20 november 2019
De Zilverweg van Stina Jackson een ontzettend spannende Scandinavische thriller.

Een boek met twee verhaallijnen. De eerste gaat over Lelle zijn dochter Lina is 3 jaar geleden vermist geraakt en nog steeds niet gevonden. Zijn ex vrouw gelooft niet dat zijn dochter nog leeft maar Lelle zal doorgaan tot hij haar heeft gevonden. Alles wat hij verdacht vind geeft hij door aan de politie die het weer voor hem gaat onderzoeken. Als het hem te lang duurt gaat hij er zelf achteraan. Zal hij haar op tijd vinden ? Maar dan wordt er opnieuw een meisje vermist dit laat Lelle niet nog een keer gebeuren!

Daarnaast is er de verhaal lijn over Meja een meisje met een lastige jeugd haar moeder heeft psychische problemen en vaak een andere relatie waardoor ze ook continue verhuizen. Nu lijkt haar moeder dan toch echt haar ware man te hebben gevonden. Meja vind de plek in eerste instantie maar ver achteraf en saai maar went al snel als ze bevriend raakt met 3 broers. Een broer vind ze zelfs wel heel erg leuk en daar krijgt ze ook een relatie mee. Het gezin van haar vriend is bijzonder ze wonen helemaal afgelegen en doen alles zelf ze telen hun eigen eten en hebben geen telefoons. Ze denken dat de wereld er over een aantal jaar aan zal gaan. Ze hebben allemaal hun eigenaardigheden en dan ontdekt Meja iets wat ze liever nooit had geweten.

Persoonlijk vond ik de Zilverweg een spannend boek. Het raakte me dat de vader al 3 jaar door weer en wind naar zijj dochter op zoek was en de hoop niet op gaf.

De twee verhaallijnen die elkaar continue afwisselde zorgde ervoor dat je weer verder wilde gaan lezen. De schrijfstijl vond ik erg prettig het las erg vlot. Ik vond dit boek zeker een aanrader en het is wederom weer een echte Scandinavische thriller!

Meer recensies van Femke96