meeslepend tot het eind

Femke96 10 januari 2021
Als Amos Decker een bezoek brengt aan de plek waar hij vroeg heeft gewoond komt er een man naar hem toe en zegt tegen hem dat hij een moord van lang geleden niet heeft gepleegd. Maar wie is deze man ook alweer. Amos herinnerd het zich snel het was een van zijn eerste onderzoeken. Alle aanwijzingen wezen erop dat hij (Meryl) de dader wel moest zijn.

Amos besluit met zijn vroege collega Mary opent hij de zaak opnieuw tegen het zere been aan van een aantal personen bij het politiekorps. Gedurende het onderzoek komen alle oude herinneringen terug en komen ze ook nog tot een aantal vreemde ontdekkingen die met Meryl te maken hebben. Maar is hij ook daadwerkelijk de dader en komen ze hier nog op tijd achter?

Ik moest persoonlijk heel erg wennen aan dit boek, het duurde voor mij even voordat ik daadwerkelijk in het verhaal zat. Dit kwam mede doordat er erg veel personages in het boek voorkomen waardoor je voortdurend aan het schakelen bent. Dit maakte het boek wel spannend gezien je steeds verder wilt lezen en weer terug wilt naar de andere persoon om weer verder te komen in de zoektocht naar de dader.

De schrijfstijl vond ik erg prettig. De hoofdstukken waren ook zeker niet te lang. Toen ik eenmaal in het boek zat wilde ik het ook niet meer wegleggen. Het boek kent diverse spannende wendingen die je ook telkens weer een beetje op een verkeerd spoor zetten.

Meer recensies van Femke96