Spannend maar toch voorspelbaar

Femke96 07 augustus 2020
De huizenruil vertelt het verhaal van Caroline en Francis die besluiten een week van huis te ruilen met een totaal onbekende. Gezien Francis kampt met een verslaving en hun relatie in een sleur zit. Zodra ze in het huis zitten gebeuren er vreemde dingen die Caroline doet terug denken aan haar affaire. Zo staan er bloemen en ineens staat er muziek op waar ze samen zo van konden genieten. Ook ontmoet ze de nieuwe vriendin waar ze op een moment toch aan gaat twijfelen of ze wel de volledige waarheid aan haar verteld.
Al snel blijkt dat haar minnaar niet ver weg van haar is en dat het verleden in een keer weer op begint te spelen.

De huizenruil was een boek wat erg vlot las. Het begin vond ik erg spannend maar al snel werd het voorspelbaar. Dat vond ik jammer. Echter was het boek prettig te lezen en zaten er ook zeker een aantal sterke punten in het boek zoals leven met een partner die verslaafd is en dat je fouten die in het verleden gemaakt zijn niet ongedaan kunt maken maar dat je hiervoor wel je verantwoording moet nemen.

Meer recensies van Femke96