Als Alexandra vermoord gevonden wordt in haarbadkuip lijkt het in eerste instantie op zelfmoord. Al snel blijkt dat dit niet het geval is. Erika een oude vriendin van Alexandra, gaat samen met rechercheur Patrik op onderzoek uit. Patrick en Erika kennen elkaar ook nog van vroeger.

Als later een kunstschilder waar Alexandra een relatie mee bleek te hebben ook nog dood wordt aangetroffen moet er snel gehandeld worden. Tussen deze twee personen lijkt een belangrijke relatie te zitten. De zoektocht naar de dader van de dood op Alexandra komt in een versnelling terecht. En blijkt het geheim ver in het verleden te zitten.

Door deze droevige gebeurtenissen wordt de band tussen Erika en Patrick wel weer alsmaar beter.

Dit is mijn eerste boek van Camilla Läckberg, en ik had meer spanning verwacht. Het begin is spannend, het midden stuk lijkt in mijn ogen erg op een roman met af en toe een plottwist ertussen met wat spanning en de ontknoping die gaat heel erg snel. Al met al ik vond de verhaallijnen goed en zag het einde wel aankomen maar is goed opgenomen in het boek waardoor het verhaal ook volledig is afgesloten.

Reacties op: Minder spannend dan verwacht

IJsprinses - Camilla Läckberg