Lezersrecensie

Koude Soep

Ferry76Visser 27 mei 2024
‘Koude Soep’ van Annelies Verbeke is in een woord geweldig! In een paar woorden geeft de auteur een herkenbaar element weer van de huidige tijd: ‘.. ik lijk maar niet te kunnen achterhalen hoe ik even aan het aanhoudende moeten moet ontsnappen…’ (p.6) Hoewel ze dit escapisme niet aan de wandeling wil opleggen, geeft ze dat heerlijke moment wel aan haar lezers. Tijdens de wandeling staat de auteur stil bij het verleden en heden. Hierbij komen belangrijke thema’s aan bod, zoals de koloniale geschiedenis en de natuur. Voor mijn gevoel zijn deze mijmeringen bedoeld om de lezers aan te zetten tot nadenken over deze onderwerpen om zo bij te dragen aan bewustwording omtrent deze onderwerpen. En zo wordt ‘Koude Soep’ een heerlijke leeservaring.

Meer recensies van Ferry76Visser

Gesponsord