Een huis met een verhaal

Francisca den Otter 12 februari 2023
In dit boek maken we kennis met Melanie Simpson, Mel voor familie en vrienden. Nadat ze de laatste jaren van het leven van haar oma voor haar heeft gezorgd is het nu tijd voor Mel zelf. Maar welke richting moet ze op? Deze richting wordt voor haar bepaald als in de erfenis van haar oma staat dat ze een geldbedrag erft en dit bedrag moet gebruiken voor de aankoop en het in ere herstellen van een vervallen huis in het dorpje Rosemary Bay in Florida. Dit is het dorpje waar Melanie en haar oma altijd op vakantie gingen toen de gezondheid van haar om dat nog toeliet.

Mel en haar zus gaan samen naar Rosemary Bay om Mel te verhuizen. In een plaatselijk restaurant gaan ze een weddenschap aan met aannemer Josh. Deze verliest de weddenschap en is nu genoodzaakt Mel met de verbouwing te helpen, maar dat hij dit liever niet doet is duidelijk.

Het huis is er alleen veel erger aan toe dan verwacht en het is dus een hele klus om het huis in ere te herstellen. Tijdens de verbouwing vindt Mel een stapel brieven. In plaats van dat ze ze allemaal achter elkaar gaat lezen en meteen het verhaal weet, nee ze leest er elke dag eentje. Nu zijn die brieven soms maar kort dus als ik Mel geweest was had ik niet steeds een dag gewacht, dat vond ik een beetje ongeloofwaardig omdat mensen van nature nieuwsgierig zijn en als je dan een stapel brieven vindt dan lees je ze toch echt wel allemaal achter elkaar.

Als lezer kom je er, mede door het eerste hoofdstuk wat in het verleden speelde, al snel achter aan wie de brieven geschreven zijn. Het verhaal in het verleden wordt door Mel, met wat hulp van Josh, ontrafeld. Ondertussen heeft Mel een crush op Josh gekregen maar hij lijkt nogal onbereikbaar.

Blijft hij onbereikbaar, krijgt ze de verbouwing af en hoe gaat het verder met de andere personen die in het boek een rol spelen. Het is en blijft een feelgood dus dat het goed eindigt mag duidelijk zijn. Sommige dingen vond ik af en toe iets minder logisch maar al met al was het een fijne feelgood.

Characters = 7 | Atmosphere = 8 | Writing style = 8 | Plot = 7 | Intrigue = 7 | Logic = 7 | Enjoyment = 8 | Score 7,43 = 4 sterren

Meer recensies van Francisca den Otter