Het verhaal begint in Nederland, nadat Lucie haar man plotseling is overleden doet ze een schokkende ontdekking. Haar wereld stort in, wie kan ze nog vertrouwen? Ze denkt maar aan een ding, weg hier, weg uit Nederland. Ze kan ook maar aan een plek, en een persoon, denken. De camping ‘Les Lauriers Rose’ van David zijn familie in de Provence. Maar als ze dan oog in oog met David staat blijkt dat David niet echt op haar zit te wachten en haar duidelijk zo snel mogelijk weer ziet vertrekken.

Lucie is echt aan het einde van haar latijn en mag in eerste instantie toch wel blijven, er is gelukkig plek omdat het nog voorseizoen is en de camping nog niet vol is. Ze pakt langzaam wat werkzaamheden op, dingen die ze vroeger ook altijd deed op de camping. Langzaam kom je er dan ook achter wat er in het verleden van Lucie en David speelt. Lucie vergiet veel tranen maar die helpen haar sterker te worden en zichzelf weer te vinden.

De camping, receptie, het restaurant en de omgeving worden dusdanig beschreven dat je je er een goed beeld van kan vormen. De cover en de titel bijvoorbeeld komen meerdere malen in het boek terug wat erg leuk is.

Het verhaal beslaat de hele zomer en eindigt met een mooi epiloog in de winter. Een heerlijk feelgood boek wat je een fijn aantal uren een heerlijk gevoel zal geven. Dit vierde boek van Marina Folkers heeft mij niet teleurgesteld.

Reacties op: Een zomer in de Provence

Meer dan ooit - Marina Folkers