De kleermaakster van Parijs

Dit boek kon ik niet wegleggen! Wat een ontroerend en bijzonder verhaal.

Het verhaal gaat over Rosa Kusstatscher. Rosa heeft een onfeilbaar gevoel voor stijl en bouwt een mode imperium op. Zij maakt zich klaar voor de belangrijkste ontmoeting van haar leven. Ze verteld aan ma chère waarom zij nerveus is, hiermee blikt zij terug op haar verleden. Bij elk hoofdstuk staat er een onderwerp of product centraal, maar het verhaal loopt wel door. Heel mooi gedaan.

Rosa verteld over haar leven, wat haar hier heeft gebracht. Ze is als jong en arm plattelandsmeisje uit de Italiaanse bergen gevlucht. Rosa draagt veel verdriet bij zich, maar probeert overal het beste uit te halen. Zo komt zij terecht in Zwitserland, Parijs, Rio de Janeiro en zelfs New York. Met haar sterke karakter, talent en hoop, bereikt zij veel. Maar Rosa verliest ook veel. Wie spreekt zij met ma chère aan? Met wie heeft Rosa een ontmoeting?

Van begin tot einde een bijzonder boek! Ik kon dit boek niet wegleggen.
Tijdens het lezen van het eerste hoofdstuk, zat ik al helemaal in het verhaal. De schrijfstijl is beeldend en er zit gevoel in het verhaal. Je bouwt een band op met Rosa en voelt haar blijdschap, verdriet en hoop tijdens het lezen. Een boek wat mij in zijn greep hield.
Dit verhaal is een aanrader voor iedereen die van hoopvolle, ontroerende en meeslepende (historische) romans houdt.

Meer recensies van Gabriella Carmen Martinez