Een schot in de roos

Een hilarisch verhaal

Floor is documentairemaker en heeft een geweldig idee voor een nieuwe serie. Wanneer haar knappe collega Jens met haar idee ervandoor gaat, maakt hij ook nog eens een aflevering over Floor.
Floor zegt met tegenzin ja, en gaat naar Schotland om haar verdwenen vader Robert op te sporen. Alleen heeft Floor een probleem, ze heeft geen rijbewijs meer door een "ongeluk". Ze heeft per ongeluk voordat zij op reis ging, in een dronken bui de boom van Jens uit de tuin omver gereden. De politie heeft haar rijbewijs in beslag genomen.
Aangekomen in Schotland moet Floor op zoek naar een chauffeur die met haar mee wil tijdens deze reis. De knappe Schotse Owen vind Floor (vertaald: Vloer) maar raar en gaat met tegenzin mee.
Owen rijdt Floor door Schotland in een oude camper die bijna uit elkaar valt, met maar één bed. Niks gaat zoals het moet gaan. Owen en Floor liggen niet altijd op een lijn. Wat kan er nog mis gaan op deze reis?

Een hilarisch verhaal met verassende tegenslagen.
Iris schrijft levendig en gebruikt geweldige woordcombinaties, zoals "snotterende miereneter". Iris, hoe verzin je het? Richting het einde is mijn mond twee keer open gevallen van verbazing. Een verassend wending aan het einde.

Dit is een dikke aanrader! Dit boek is een schot in de roos.

Meer recensies van Gabriella Carmen Martinez