Verlaat de gevangenis zonder betalen

De titel en de cover spraken mij erg aan. Want een thriller mer monopoly op de voorkant, dat klinkt als een vreemde combi. Het boek stelt je zeker niet teleur. Dit is een thriller die ik niet weg kon leggen!

Wanneer Brenda en Ronald van Ameland op een ochtend het bericht krijgen dat hun dochter Marit niet op school is verschenen, zijn ze in alle staten. Brenda is afdelingsdirecteur van de Belastingdienst en is al maanden bezig met de kinderopvangtoeslag. Ze kijkt niet meer verbaasd als er weer eens een dreigmail of tweet naar haar wordt gestuurd. Doordat haar werk haar opslokt heeft ze haar twee kinderen en man verwaarloosd. Haar huwelijk staat onder druk en Brenda heeft geen idee wat haar kinderen doen. Ronald verwijt het Brenda, terwijl hij zelf ook problemen heeft.
Vanaf het moment dat Marit niet op school verschijnt is het een rollercoaster aan gebeurtenissen.

Tijdens elk hoofdstuk gebeurt er wel iets waardoor je verder móét lezen. Het boek is vanuit verschillende personages en tijden geschreven, maar wel overzichtelijk en goed te volgen. Doordat je het verhaal vanuit verschillende perspectieven bekijkt, wordt je telkens op een dwaalspoor gezet. Er komen actuele gebeurtenissen in het boek voor.
De hoofdstukken zijn kort en de zinnen lezen makkelijk, hierdoor zit je snel in het verhaal. De emoties van de personages zijn ook voelbaar.

Meer recensies van Gabriella Carmen Martinez