Oversharing

De cover en titel passen perfect bij het verhaal. Leuk detail: op de mok is het woord “nep” aangevinkt, dit komt meerdere keren in het verhaal naar voren.

Het verhaal is vanuit Iris geschreven, halverwege het verhaal lees je ook vanuit haar tegenspeler Maddy. Doordat het verhaal vanuit twee kanten wordt uitgelicht, krijg je een betere kijk op het verhaal en het waarom.

Het verhaal gaat over Iris, zij is enkele jaren geleden verlaten door haar vriend. Ze hadden samen een huis en kinderwens, maar dit was plotseling allemaal weg toen haar vriend voor Maddy koos. Nu is Iris alleen en verhuurd haar logeerkamer om rond te komen. Iris koestert wrok tegen Maddy.
Jaren later ziet Iris op Instagram posts voorbij komen van de gelukkige Maddy met haar nieuwe man (niet de ex van Iris) en haar tweeling. Maddy is influencer en danst er samen met haar gelukkige gezin op los voor likes. Maddy komt gelukkig en bijna heilig over. Iris gelooft niks van dit alles en wil laten zien dat alles nep is. Ze zet alles op alles om achter het ware leven van Maddy te komen. Iris wil terugnemen wat Maddy van haar heeft afgenomen. Maar is dit het allemaal wel waard?

Ik keek ontzettend uit naar dit boek, want Jane Fallon is een van mijn favoriete auteurs. Dit boek vond ik niet een van haar beste. Het verhaal leest makkelijk weg en er zitten goede elementen in, maar ik bleef niet “hooked” aan het verhaal door herhaling. De hoofdpersonage Iris is een bittere en obsessieve vrouw, die tijdens het verhaal een levensles krijgt en hierdoor een persoonlijke groei doormaakt.
Ook lees je over de invloed van social media en de impact van reacties.

Meer recensies van Gabriella Carmen Martinez