Een barbie en een monopolyspel...

Geesje 03 mei 2024
Brenda van Ameland en haar man Ronald hebben het financieel goed. Brenda werkt in een hoge functie voor de afdeling Toeslagen bij de belastingdienst. Haar man Ronald is een vooraanstaand arts. Samen hebben ze twee kinderen, dochter Marit en zoon Joep. Financieel mag ze het dan goed gaan, daarnaast hebben ze wel wat huwelijksproblemen.

Op een normale schooldag is Marit van huis weggefietst maar ze is echter nooit op haar school aangekomen. Haar broer en vriendinnen weten van niks. Telefonisch is ze niet bereikbaar. De angst slaat de familie om het hart mede omdat er in het recente verleden bedreigingen geuit zijn aan het adres van Brenda door haar rol in de toeslagenaffaire. De politie heeft het vermoeden dat de mogelijke dader in die hoek gezocht moet worden. Op de fietsroute van Marit wordt een oude barbiepop van Marit gevonden. Er wordt een pakketje bezorgd bij de familie van Ameland wat ze niet hebben besteld en dit blijkt een monopolyspel te zijn. Hebben de barbiepop en het monopolyspel met elkaar te maken?
Langzaam vallen alle puzzelstukjes in elkaar maar is er genoeg tijd om Marit te redden?

Het verhaal begint in het heden, vertelt vanuit verschillende personages, zoals Brenda, Ronald etc.
Daarna volgt het gedeelte: een half jaar eerder.
Het laatste gedeelte is het gedeelte: een jaar later, gevolgd door een epiloog.

De spanning is in het hele boek uitstekend opgebouwd en het actuele thema rond de toeslagen is door het boek verweven op een boeiende manier. Daarnaast wordt ook indirect duidelijk gemaakt dat een relatie niet vanzelf gaat en dat je er beiden aan moet blijven werken ( en praten).

Ik mocht dit boek lezen van de Crime Compagnie. Deze schrijfster kende ik nog niet maar ben aangenaam verrast. Leuk detail vond ik dat Marjolein van der Gaag in haar dankbetuiging ook Marcella Kleine bedankte, een schrijfster die ook onlangs heb leren kennen met het boek 'Bloedwraak'.
Dank voor het mogen lezen van dit E-book.

Meer recensies van Geesje