De offeraar?

Geesje 18 februari 2024
Voor de LS lezersclub las ik " Verborgen in de sneeuw" van Viveca Stein.

Het boek speelt zich af in Zweden en het begint met een proloog waarbij degene die de stoeltjesliften in werking zet in het skigebied, een lijk vindt in de stoeltjeslift.

Vervolgens maken we kennis met Hanna, een politieagente in Stockholm die zowel haar werk - als privéleven in ziet storten. Ze reist daarna af naar het skihuis van haar zus Lydia in het skigebied Are. Ze wordt daar geconfronteerd met een zoekactie naar een vermist meisje Amanda, en omdat ze toch niks beters te doen heeft, sluit ze zich aan bij de zoekactie. Het weer is bar en boos, veel sneeuw en sneeuwstormen wat het zoeken bemoeilijkt. Hanna wordt via via benaderd om zich aan te sluiten bij het onderzoeksteam onder leiding van Daniël. Hun enige aanwijzing is een gevonden sjaal van Amanda.Daarnaast komt Hanna er achter dat er een bijzonder verhaal kleeft aan de schoonmaakhulp van het skihuis.
Hanna is nogal impulsief en onderneemt een aantal dingen op eigen houtje met gevaar voor eigen leven. En wie is de uiteindelijke dader van de moord op Amanda en wat hebben Amanda en haar vriendin verzwegen?
Tot het eind toe kon ik niet duiden wie de dader zou zijn. De verhaallijnen zijn met elkaar vervlochten op een spannende manier.
De oorspronkelijke titel vanuit het Noors vertaalt betekent 'de offeraar'. Ik vind de titel "Verborgen in de sneeuw' hier niet op lijken...
Dit was mijn eerste kennismaking met een scandithriller maar voor mij mogen er meer volgen....

Meer recensies van Geesje