Een zeer geslaagd debuut (#2024-18)

Wat een debuut van Nelle Lamarr! Dankzij Hebban mocht ik met deze auteur kennismaken. Dat is meer dan geslaagd. Een uitwisselingstudent, Tanya ya komt in het incomplete gezin van Natalie en Matt wonen. Dat gezin is incompleet omdat een jaar geleden de oudste dochter Anabel is overleden. Tanya weet meteen zowel moeder als vader in te palmen. ze krijgt alles voor elkaar. De dochter Paige en in mindere mate de zoon Wlll zijn minder enthousiast, en dat is een understatement.
Nelle Lamarr weet de karakters van de diverse personages uitstekend te verwoorden. Al na enkele pagina's heb je al een hekel aan Tanya, vind je Natalie naïef en voel je verwant met Paige, die volkomen gelijk heeft dat ze Tanya niet mag. Er ontstaan met name bij de kinderen een steeds grotere achterdocht over de afkomst van Tanya; is ze wel de dochter van een Engelse diplomaat zoals ze volgens de papieren zou moeten zijn.
De kinderen gaan op zoektocht, maar vinden een tijdlang niets. Dan komt het verhaal in een stroomversnelling en wordt het ook spannend hoe het afloopt. En natuurlijk krijgt het verhaal dan een compleet andere wending (zo hoort dat in een goede thriller). Daar kan ik natuurlijk verder niet op ingaan.
Het boek eindigt met een enorme cliffhanger, dus is er hoop op een vervolg!
Het boek leest heel makkelijk en ik ben het van harte eens met de quotes die op de eerste pagina staan vermeld - die ik altijd met een korreltje zout neem, slechte recensies worden namelijk niet opgenomen. De volle 5 sterren van mij voor dit boek.
Met dank aan Hebban en de uitgever De Fontein

Meer recensies van Ger van der Pluijm