Eiji Miyake en zijn (eindeloze) zoektocht naar zijn vader (#2024-20)

Eiji Miyake is een 20-jarige man, die op zoek is naar zijn vader, die hij nooit gezien heeft. Deze zoektocht speelt zich af in Tokio, een wereldstad waarin iedereen anoniem is. In deze zoektocht van maar enkele dagen komt hij werkelijk van alles tegen. Niet alleen aanwijzingen over waar zijn vader zou verblijven, maar ook geisha's, gangsters en ander gespuis. Het is op enkele hoofdstukken na, nogal langdradig en niet altijd even toegankelijk.
Het deel wat ik met de meeste interesse heb gelezen is het stuk over zijn oudoom in de Tweede Wereldoorlog, waarin die oudoom wordt opgeleid voor een aanval op de vijand met een zogenaamde Kaiten, een door één persoon bemande torpedo, die dus vergelijkbaar met de kamikaze-piloten, samen met de torpedo tot ontploffing wordt gebracht op een vijandelijk doel.
De rest van het boek was voor mij te langdradig. Daarom slechts 2 sterren voor dit boek uit de serie "wereld literatuur".

Meer recensies van Ger van der Pluijm