Geplande aanslag op de Franse president (#2024-17)

Dit is al de 19e Jack Reacher zie ik op de Hebban details van dit boek! Voor mij is het pas mijn 3e, dus een kenner van Jack Reacher ben ik zeker niet. Gelukkig kun je deze boeken van Lee Child best afzonderlijk lezen. Misschien trekt het mij niet direct om zoveel titels van één auteur te lezen (al zijn daar weer uitzonderingen op - zo is daar uit een ver verleden Leslie Charteris waar ik ruim 60 boeken van heb gelezen). Goed in dit boek is er een dreiging dat er een aanslag op de Franse president aanstaande zou zijn. Men besluit daarvoor Jack Reacher voor te charteren en doet dat via een 'contactadvertentie' in een landelijke Amerikaanse krant. Jack gaat er op in en gaat op onderzoek uit naar Parijs - waar eerder een mislukte aanslag op een prominent persoon plaatsvond- en Londen. Hij komt tot een paar heel bijzondere ontdekkingen die wel heel verrassend zijn, zoals het hoort in een goede thriller. Lee Child heeft een bijzondere stijl, waarin hij zijn hoofdrol personage zeer regelmatig hele nuchtere opmerkingen laat maken, die daarom best wel humoristisch zijn. Dit vind ik typerend voor zijn schrijfstijl (tot nu toe). Voor de rest vond ik de spanning in dit boek wat tegenvallen in vergelijking met de 2 eerdere boeken die ik van hem las (Daag me uit & 61 uur).

Meer recensies van Ger van der Pluijm