Over naïviteit gesproken!

Gerda Brodelet 10 maart 2018
Door de nominatie voor de Libris Literatuur Prijs 2018 was mijn interesse gewekt om dit boek te lezen en heel blij!
Het thema is een romance tussen een universiteitsprof (aan het einde van zijn carrière) en erotisch fotomodel Sarah. Bieden hebben elkaar ontdekt via een mail, die onverwacht bij de professor afgeleverd werd.
Het taalgebruik is nogal hoogstaand vooral door de citaten en de filosofieën uit de oudheid, die de professor met gemak verkondigt. Het heeft geen moment verveeld, alhoewel ik totaal geen klassieke opleiding genoten heb.
Het is een filosofische roman geworden met aandacht voor de cyberproblematiek van deze tijd. Het is ook een ode aan de liefde waarbij de naïviteit van de professor onbegrijpelijk blijkt.
Een juweeltje!

Meer recensies van Gerda Brodelet