Een leuke kennismaking

Stille schreeuw is het debuut van Angela Marsons Kim Stone. Kim Stone is een rechercheur. Een een behoorlijke harde tante. De vergelijking met M.J. Alridge Helen Grace is makkelijk gemaakt.

Toch is de schrijfstijl van Angela Marsons anders. Er is ook ruimte voor kantoor humeur, die je in andere boeken soms mist. Hierdoor wordt het verhaal wat realistischer.

Kim Stone wordt bij een brand bij een moord gehaald. Al heel snel wordt er een link gelegd met een oud minder tehuis waar het slachtoffer ooit werkzaam was. Daarna volgen de ontwikkelingen elkaar snel op.

Kim Stone is een interessant hoofdpersonage en in het boek wordt ook over haar rampzalige jeugd verteld.

Spanning is om te snijden en verzwakt eigenlijk nergens. Ik heb het boek in een ruk uitgelezen.
Ik ben benieuwd naar het tweede boek. Dat boek is helaas een half jaar uitgesteld vanwege de Corona.

Ik heb het boek gewaardeerd met 4 sterren.

Meer recensies van Gerrie van den Berg