De queen of crime zit weer stevig op haar troon.

Verzwegen is Karin Slaughters 20ste boek. Ze is ook 20 jaar aan het schrijven. Dus een speciale jublieum editie waar ze alle hoofdfiguren uit de Grant County en Atlanta Reeks weer samen komen.

In dit boek is Jeffrey Tolliver, Lena Adams weer van de partij.
Een studente is aan het hardlopen in het bos als ze bruut wordt vermoord. De Modus operandus lijkt erg op een zaak die Sara heeft onderzocht met Jeffrey Tolliver in Grand County. De dader zit echter nog steeds in de gevangenis. Hebben ze te maken met een copycat of heeft Jeffrey de verkeerde gepakt. De dader zelf zegt dat hij onschuldig is, dat hij er is ingeluisd door Lena Adams en Jeffrey. In de gevangenis zitten allemaal onschuldige mensen.

Het is weer een ouderwetse Slaughter met gruwelijke details. Dat is de afgelopen jaren wel wat minder geweest. 2 jaar terug heb ik Karin Slaughter ontmoet bij een signeersessie. Ze vroeg : Do you like my books? Ik antwoordde:" most of them " . Ze verbeterde mij : All of them. Maar in werklijkheid vind ik de laatste 3 niet zo sterk. Ze heeft zelf de lat erg hoog gelegd. De troon van de Queen of Crime was een beetje aan het wankelen.

Maar met dit boek laat ze zien dat ze weer stevig op haar troon zit. De misdaden zijn te gruwelijk voor woorden. De spanning is te snijden. Ook de relatie tussen Sara en Will gaat niet over rozen. Nu komt alles van Jeffrey ook weer boven.

Dit echt een page turner en weer een van de vele meesterwerkjes van Karin.

een Dikke 5 sterren. Maar dat is wel duidelijk met 14 recensies boven deze met alleen maar 5 sterren.

Meer recensies van Gerrie van den Berg