Er zit een olifant in de boom: out of the box denken ... voor kinderen!

De dieren in het bos zijn in verwarring: Olifant is in een boom geklommen en hij is niet van plan om eruit te komen. Is Olifant gek geworden? Of heeft hun vriend een goede reden om in de boom te klimmen? Ze worden steeds nieuwsgieriger. Misschien moeten zij ook in de boom klimmen?
Met zijn ‘Er zit een olifant in de boom’ laat Rob Meulemans kinderen zien dat er buiten de gebaande paden ook veel moois te ontdekken valt.

Fijn thema voor een kinderboek: out of the box denken. Want is het niet zo dat we nog lang genoeg aan de leiband kunnen lopen als we ons teveel aantrekken van wat anderen van ons denken? Prima derhalve om ook kinderen voor te houden dat het veel kan opleveren om ook eens ‘out of the box’ te treden. Op niveau, natuurlijk. Meulemans heeft dát gegeven uitstekend verpakt in een uiterst vermakelijk verhaaltje en eenvoudige, maar veelzijdige illustraties. De tekst is op rijm en het geheel is prima geschikt om voor te lezen en misschien zelfs met kind of kleinkind in gesprek te gaan over wat het betekent om ‘anders’ te zijn.

“Hert kan zijn ogen niet geloven.
Zeg! Dit zijn geen manieren.
Jouw gedrag keur ik stellig af,
er zijn regels, ook voor dieren.”

Met zijn nieuwste boek zal Meulemans zijn jonge doelgroep ongetwijfeld weer aanspreken. De teksten zijn grappig, evenals de ongecompliceerde tekeningen en het geheel is fris en kleurrijk. Aanrader.

Over de auteur
Rob Meulemans was jarenlang werkzaam als beeldredacteur en cartoonist. Daarnaast maakte hij enkele kinderboekjes. Destijds alleen voor zijn eigen sociale kring, nu voor het grote publiek.

Uitvoering
Uitgever Buddy Books
ISBN: 9789087820855

Hardcover
Over Hanneke Tinor-Centi
Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, literair agent, boekmarketeer en recensent. http://ht-c-communicatie.nl/

Meer recensies van Hanneke van de Water