De 7 paden naar jouw kracht: inspirerend

Hanneke van de Water 08 december 2023
‘De 7 paden naar jouw kracht’ van Catharina Beijer is een boek over enpowerment en is een weerspiegeling van het eigen pad van de auteur in haar werk en leven. In haar werk maakt Beijer gebruik van zowel westerse als niet-westerse inzichten en manieren van werken. Feitelijk kan dit boek gezien worden als een werkboek, omdat het het nodige verwacht van jou, als lezer. Beijer legt je echter niets op, maar toont aan en laat je een (iets) andere kant op kijken, hetgeen tot nadenken aanzet en inspireert.

Met dit boek ga je op pad en word je bevraagd over je afkomst, dromen en obstakels die je dromen in de weg staan. Het leidt je langs je diepste wensen naar het pad van het hart waar je leert over kracht en compassie. Vanuit daar vindt transformatie plaats naar een grotere wijsheid. Het bewandelen van de paden leidt tot een positievere impact op je eigen leven en het leven van anderen.
“Stel dat je een vogel bent en boven het land waar jij geboren bent vliegt. Zoom dan van grote hoogte in op de plek waar jij geboren bent en waar jij je jeugd doorbracht. Als je vanuit dit vogelperspectief kijkt, wat zie je?

Waar begon je reis op planeet Aarde? Was het op het platteland? In de stad? Woonde je in een arme of rijke omgeving? Werd je omringd door ouders, broers of zussen, tantes en ooms? Werd je vastgehouden, geknuffeld en goed verzorgd? Voelde je je veilig en geliefd? De plek waar je in je vroege jeugd bent opgegroeid is bepalend voor jouw reis door het leven.”

Toen ik de achterflap las, was ik nog enigszins sceptisch, maar gaandeweg begon het mij, mede dankzij de fijne, toegankelijke schrijfstijl van de auteur, te intrigeren en liet ik mij meevoeren langs mijn unieke pad en omarmde de boodschap dat mensen tot meer in staat zijn als we in verbinding staan met wat ons omringt.
Kortom, 'De 7 paden naar jouw kracht' is een inspirerend boek over kracht, zingeving en verbinding en nodigt je uit om jouw potentieel te ontvouwen op een manier die bij jou past.

Over de auteur
Catharina (Carin) Beijer is psycholoog en trainer. Ze is veel internationaal werkzaam geweest en gaf les en training aan mensen uit de Arabische wereld, Afrika en Azie. De rode draad in haar werk is empowerment. Momenteel is Beijer verbonden aan Impactleiders international als empowerment leader. Naast psycholoog is zij Medisch antropoloog en beoefenaar van yoga.

Uitvoering
Futuro Uitgevers
ISBN: 9789083331164
Paperback, 150 pagina’s

Over Hanneke van de Water
Hanneke van de Water (1960), eigenaar van To-taal Communicatie, literair agent, boekmarketeer en recensent. http://to-taalcommunicatie.nl/

Meer recensies van Hanneke van de Water