Echo's

Hermi1 19 februari 2024
Via de leesclub van de boekenreizigers heb ik Echo´s, geschreven door Anja Feliers, gelezen. Dit boek is mijn eerste kennismaking met deze schrijfster. Echo´s is al het vierde deel in de serie rond Caro. Ik heb het niet als een probleem ervaren dat ik de eerste delen in deze serie niet heb gelezen.
In dit boek lopen er twee verhaallijnen. De eerste verhaallijn gaat over Victoria. Victoria is gescheiden van Thijs en ze hebben samen een dochter genaamd Billie. Billie woont met name bij Victoria. Billie praat ´s avonds vaak met een vrouw die overleden blijkt te zijn. Tegenover haar moeder heeft Billie het geregeld over haar zus, alleen heeft Victoria helemaal geen zus. Zij is enig kind en geadopteerd door haar ouders.
De andere verhaallijn gaat over Caro. Caro is paranormaal begaafd, is moeder van Loïs en adoptiemoeder van Nouk. Nouk is de dochter van haar overleden zus Sascha. Ook Caro heeft zo ook haar geheimen. Rolf, de vader van Nouk, was verantwoordelijk voor de dood van Sasha en Caro’s man Cas. Hij is hiervoor nooit opgepakt en veroordeeld. Er hangt voor Caro een voortdurende dreiging en angst in de lucht. Bang dat Rolf Nouk van haar afpakt. Gaat het Caro lukken om te zorgen dat Nouk bij haar blijft?
De verhalen komen uiteindelijk ook wat samen als Caro Victoria en Billie gaat helpen om duidelijkheid te krijgen over de zus van Victoria.
De cover is eenvoudig, in een mooi paars uitgevoerd. We zien op de cover een vrouw in een mooie jurk en haar ogen gesloten. Deze cover zegt verder nog niets over het verhaal welke zich in het boek afspeelt. De hoofdstukken zijn niet heel erg lang. Het is duidelijk vanuit wiens perspectief het verhaal wordt verteld en of het in het nu is of in het verleden. Dit komt doordat de namen van de hoofdpersonen boven het desbetreffende hoofdstuk staan. Daarnaast staan er zo hier en daar tussen de hoofdstukken ook kleine gedichtjes wat ik wel een leuke afwisseling vond. De schrijfstijl is vlot en leest makkelijk. De spanning wordt tijdens het verhaal rustig aan opgebouwd. Al met al een goed boek voor een heel aantal uurtjes leesplezier.
3,5*

Meer recensies van Hermi1