Leuk verhaal

Het Boekenbijtje 28 april 2024
Stormfront is het tweede deel van Het fluisterde woud. In dit deel staat de oorlog tegen de Tarealar centraal.

Op de vlucht voor de Tarealar vindt Vesper onderdak in Koningsberg. Daar ontmoet hij nieuwe vrienden, die onder de grond leven. Hij is verdrietig om het verlies van zijn moeder en ongerust over zijn broer Or. Onder de hoede van een nieuwe leermeester leert hij meer over zijn kracht de Adem. Buiten de stad woedt de oorlog verder. Zal hij zijn broer Or ooit terug zien?

Aangezien Wildvuur al een tijdje geleden uit was, was ik bang dat het wel even zou duren voordat ik weer in het verhaal zou zitten. Maar door vlotte schrijfstijl van Elmar Otten was ik eigenlijk meteen weer in het verhaal. Helaas duurde dat niet het hele boek. Er zitten best wel wat gevechtscènes in die uitvoerig zijn beschreven. Van mij hadden ze meer afgewisseld mogen worden met andere soort scènes .

Wat ik mooi vind aan dit verhaal zijn de personages. Ze maken een mooie groei mee, maar doordat er nog zoveel onzekerheid en verdriet is, voelen ze heel menselijk aan.

Verder is dit verhaal origineel en dit het goed in elkaar. Er zitten leuke plottwists in die mij bleven verrassen. Ik miste wel een beetje je de mooie omschrijvingen van de omgeving. Dit was in Wildvuur meer aanwezig.

Kortom Stormfront is een origineel verhaal met menselijke personages en leuke twists. Een beetje veel oorlogscènes, maar de rest van het verhaal maakt dit weer goed. Ik ben dan ook zeker benieuwd naar deel 3.

Meer recensies van Het Boekenbijtje