Dit had ik als 9 jarige zeker willen lezen

Het Boekenbijtje 13 april 2024
Isayla 1 - Roodviolet en Fluweelgroen is een boek voor kinderen vanaf ongeveer 9 jaar. Het gaat over het Elfenmeisje Isayla. Kinderen van Elfen worden in een coconboom gehangen om op die manier alles te leren wat je nodig hebt om een elf te zijn. Isayla zit nog in haar cocon, wanneer ze wordt meegenomen door een Reuzeadelaar. Deze laatste haar vallen en ze komt terecht in het Donkere Woud, de leefomgeving van de Bosnirvanen . Ze wordt ontdekt door Adahy, een jonge Bosnirvaan, die doordat hij heel goed kan speerwerpen, met de jachtgroep mee mag.

Isayla wordt opgenomen door de bosnirvanen , zodat ze kan aansterken om weer terug naar de elfen te gaan. Niet iedereen is blij met haar komst . Ook is er nog gevaar van de vleerw0lf. Zal het Isayla lukken om weer terug bij de elfen te komen en haar moeder voor het eerst te zien.

Dit verhaal leest heerlijk vlot weg en zit vol verrassingen. Dat elfen uit een cocon komen vind ik een heel.leuk gegeven. Zo zitten er meer feitjes in die net wat anders zijn, dan wat we weten over elfen.

De personages zijn goed uitgewerkt,
misschien wel een beetje zwart-wit,maar het zorgt voor een mooie afwisseling tussen mooie en spannende momenten. Mijn favoriet personage uit dit boek is denk ik wel Raven, een Bosnirvaan die anders is en daardoor ook wel een heks genoemd wordt. Ze is de beste vriendin van Isayla.

Isayla is echt een verhaal dat ik als 9 jarige had willen lezen, maar nu als midden veertiger vind ik het nog steeds een leuk en vermakelijke verhaal.

Roodviolet en Fluweelgroen is een jeugdboek over vriendschap, familie (via bloed of gekozen), keuzes maken, leven met de natuur en anders zijn.

Isayla is voor kinderen ( en volwassen) die houden van lieve elfenverhaaltjes met gezonde portie spanning.

Meer recensies van Het Boekenbijtje