Heerlijk zoekboek

Het Boekenbijtje 28 april 2024
Waar is teckel Moos? Ligt buiten mijn comfort zone. Met een drieling van 13 jaar hebben we de prentenboekfase al ver achter onze rug. Doordat ik de eer had om Delano te mogen interviewen werd mijn interesse gewekt en heb ik het boek bij de bibliotheek gereserveerd.

Waar is teckel Moos? is in de eerste plaats een zoekboek. Er zit een verhaaltje bij, maar dat is voornamelijk bedoeld om je te begeleiden door de plaatjes heen. Moos raakt kwijt op het station en Mees gaat alle wagons van de trein langs om Moos te zoeken. Zal het Mees lukken?

Elke wagon heeft zijn thema en dat maakt het leuk en afwisselend . Om in elke wagon Moos te vinden was echt wel een grote uitdaging, maar met behulp van mijn 13 jarige zoon hebben we toch telkens Moos gevonden.

Buiten Moos gebruikt Delano ook andere voorwerpen die regelmatig in een plaatje terugkwamen, zoals badeend, tennisballen en een blik doperwten. Dus ik probeerde ook telkens de badeend te vinden.

De zoekplaten zijn mooi getekend en elke keer zag ik wel wat nieuws. Tijdens mijn interview met Delano kreeg ik al een beetje een Jan van Haasteren gevoel en dat is bij mij alleen maar versterkt. Bij van Haasteren ben je bij elke puzzel op zoek naar vaste elementen en dat was ik in dit boek ook. Dus Delano, ik kan niet wachten tot er een deel 2 uit komt, maar wat ik nog veel liever wil is een puzzel met een mooie zoekplaat getekend door jou!

Meer recensies van Het Boekenbijtje