Mooie YA over vriendschap en moed

Het Boekenbijtje 12 maart 2024
Dit boek verschijnt 15 maart en is het debuut van Tessa Visschedijk. Ik had het geluk om dit boek eerder mogen te lezen.

Verder dan ooit gaat over Lisa, die bij haar bijna altijd dronken moeder woont. Haar vader was al tijdens de zwangerschap vertrokken. Wanneer Lisa uit huis wordt geplaatst en bij pleegouders wordt geplaatst, voelt ze zich daar ook niet geliefd. Ze loopt weg. Bij Parijs ontmoet ze Cedric die besluit om met haar mee te gaan.

Hoe gaat dit aflopen?

Wat me al eerste opvalt is de heerlijk losse en levendige schrijfstijl van Tessa. Ondanks dat het in de derde persoon geschreven is, krijg ik wel een goed idee van alle twijfels en gevoelens van Lisa.

Het verhaal is gevoelig en origineel, maar mag af en toe wel iets meer spanning hebben. Ook twijfel ik over of sommige stukken wel reƫel is.

Het boek heeft korte hoofdstukken, leest makkelijk en is vermakelijk om te lezen. Ik had dit boek dan ook binnen een paar dagen uit.

Het is een mooie YA over vriendschap, maar ook over twijfels, beslissingen nemen en de moed die daarbij komt kijken. Cedric, Luca en zelfs Jules hebben mijn sympathie, maar Lisa is toch mijn meest favoriete personage in dit boek.

Bedankt Tessa dat ik dit boek vooruit mocht lezen!

Meer recensies van Het Boekenbijtje