Wat een geweldig goed boek!!

Hilma Werff 14 juli 2019
A curse so dark and lonely is een spannend en ontroerend, magisch verhaal.

Prins Rhen gaat gebukt onder een vloek die hij al jarenlang probeert te verbreken, zonder enig resultaat. Als Harper opeens in Emberfall belandt, hoopt hij dat de vloek nu wordt verbroken. Helaas is Harper totaal anders dan iedereen verwacht. En dan is er ook nog de tovenares, die eigenlijk niet wil dat de vloek wordt verbroken, het monster, dat het land terroriseert en ook zijn er nog andere landen die nu hun kans zien om Emberfall te veroveren. Het verhaal heeft wel wat weg van Beauty and the Beast, maar ook weer niet.

De schrijfstijl is heerlijk, het verhaal wordt afgewisseld door de woorden van Rhen en Harper, wat het alleen maar leuker maakt. Harper is een krachtig personage, die weet wat ze wil en dat ook uitvoert. Rhen is de verdoemde prins, die het eigenlijk al heeft opgegeven. De Wachter Grey is geweldig: hij komt stoer over, doet er alles aan om Rhen bij te staan, maar komt er ook achter dat alles niets is zoals het lijkt.

Het boek kon ik moeilijk weg leggen, het was zo spannend en meeslepend dat ik het in twee dagen uit had. En nu maar wachten op deel 2, wat mij niet snel genoeg kan zijn. Dit is met afstand een van de beste boeken die ik de laatste tijd heb gelezen en een geweldige aanrader!
!

Meer recensies van Hilma Werff