Een meeslepend mysterieus verhaal

Hilma Werff 01 oktober 2020
Stilte in de storm van Jen Minkman is een spin-off van haar eerdere boek: Schaduw van de tijd.
Ook dit boek heeft weer een legende/mythe/verhaal van de oorspronkelijke bewoners van Amerika als basis.

Ivy gaat voor een universiteitproject naar een dorpje in Arizona. Daar aangekomen wordt ze geplaagd door vreemde dromen. Als ze samen met Tyler, een inwoner van het dorpje, op zoek gaat naar de betekenis van die visioenen, komen ze op het spoor van een eeuwenoude vloek.

Schaduw van de tijd vond ik erg mooi, dus ik was heel benieuwd naar deze spin-off. Vanaf het begin word je het verhaal ingezogen. De beschrijvingen van de verlaten en hete omgeving in de staat Arizona spelen een mooie rol als achtergrond. Naderhand blijkt dat de auteur deze omgeving heeft bezocht en dat kan je merken.
De schrijfstijl is fijn en de legende waar het om draait is erg goed verwoord. Telkens wordt een tipje van de sluier opgelicht waardoor je geboeid blijft en wilt weten wat de dromen van Ivy en de visioenen van Tyler met dit alles te maken heeft.
Ivy en Tyler komen goed over, je kunt je goed inleven.
Het is een spannend, mysterieus verhaal. Hoewel het vele elementen van Schaduw van de tijd heeft is het toch een compleet ander verhaal. Vanaf het begin wordt een spanning opgebouwd, vooral door de visioenen/dromen. Het einde was goed, alles kwam samen.

Ik vond het een erg goed verhaal, mooi geschreven en met leuke personages, en ook de legende waar het om draait vond ik erg interessant. Ik ga zeker nog meer boeken van Jen Minkman lezen (voor mij was ze geen onbekende schrijfster) en ik kan haar boeken dan ook echt aanraden. Ook ga ik zelf eens op zoek naar andere mythen over de oorspronkelijke bewoners van Amerika, daar ben ik nu best wel nieuwsgierig(er) naar.

Meer recensies van Hilma Werff